| The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption | |
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+12don lopertuis yannou Mister Mask tifus soukata Elyandel Renju Martin juzam Maldoror Fenrir Katagena 16 participants |
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Auteur | Message |
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don lopertuis Réformé
Age : 48 Localisation : Laval Messages : 50
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kanevan Chair à canon
Age : 36 Messages : 171
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 24 Fév 2010 - 18:32 | |
| Sinon on va être obligé d'héberger les images sur un FTP externe =D | |
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juzam Roi des Belges 2018 Champion de France 2013 Seigneur de Guerre 2012
Age : 43 Localisation : Noisiel (77) Messages : 3342
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 25 Fév 2010 - 9:01 | |
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iGogol Comte Électeur de Nantes Seigneur de Guerre 2014
Localisation : Montaigu Messages : 3388
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 25 Fév 2010 - 9:14 | |
| Ok. Donc la solution serait d'héberger l'image ailleurs ? Pourquoi pas à vrai dire. Je dois d'ici quelques mois monter le site équivalent au TdF pour WI. On pourra peut-être les héberger sur ce site. Peut-être que tu pourras les lire. | |
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juzam Roi des Belges 2018 Champion de France 2013 Seigneur de Guerre 2012
Age : 43 Localisation : Noisiel (77) Messages : 3342
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 25 Fév 2010 - 9:27 | |
| C'est pas la peine de vous prendre la tête, à partir du moment où j'ai le texte, ça me va... | |
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don lopertuis Réformé
Age : 48 Localisation : Laval Messages : 50
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 25 Fév 2010 - 12:22 | |
| - juzam a écrit:
- Le problème c'est que je suis en clientèle.
La dernière fois que j'ai changé d'entreprise, je me suis retrouvé chez le même client... Qui a balancé une malédiction sur Juzam ? Qui ? Hmm ? Je veux des noms ou je peux vous dire que "je vous fous à la porte avec un rapport de chez Monsieur Vaudois. Que ce soit bien clair... Entre vous et moi." Don Lopertuis | |
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kanevan Chair à canon
Age : 36 Messages : 171
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 25 Fév 2010 - 13:20 | |
| Si jamais tu veux vraiment les voir depuis ton taf aucun problèmes. T'as qu'un mot à dire j'ai plusieurs FTP sous la main ça prendra une minute =p | |
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Mister Mask Aide de camp
Localisation : Lille Messages : 398
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 9:18 | |
| Card# Card Name (Card Type) Cost-LoyaltyCost
Power/HP Bold Text
Card Text
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Example: (Dwarf Unit) 2-DD means 2 resource, 2 Dwarf Loyalty. Whereas (Dark Elf Unit) 2-DD means 2 resource, 2 Dark Elf Loyalty.
Support cards with a 0/0 means they provide no power. 2/0 means they provide 2 Power.
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One Copy: 62, 63, 64, 67, 69, 72, 74, 76, 77, 79
Three Copies: 61, 65, 66, 68, 70, 71, 73, 75, 78, 80
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#61 Mountain Legion (Dwarf Unit) 1-DDD
1/1. Warrior.
Toughness 1.
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#62 Empty the Hold (Dwarf Tactic) 4-D
Action: Search the top five cards of your deck. You may put into play (in any zone) one unit found amongst those cards with printed cost 3 or lower. Then shuffle your deck.
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#63 Reclaim the Hold (Dwarf Quest) 0-DD
Quest: After a card you control leaves play, you may discard 1 resource token from this card to place that card into its current zone as a development instead of discarding it.
Quest: Forced: Place 1 resource token on this card at the beginning of your turn if a unit is questing here.
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#64 Viligant Elector (Empire Unit) 3-EE
1/3. Warrior.
Quest. Action. Spend 1 resource to attach this unit to a target unit. It then counts as an Attachment with the text "Attached unit is destroyed at the end of it's controller's turn."
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#65 Flagellants (Empire Unit) 1-E
0/3. Zealot.
Action: Sacrifice this unit to cancel the next 2 damage assigned to yur capital this turn.
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#66 Ulrics Fury (Empire Tactic) 2-EE
Action: Each of your defending units gains Counterstrike 1 until the end of the turn.
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#67 Silver Helm Detachment (High Elf Unit) 3-H
1/2. Warrior. Elite.
This unit enters play with 3 resource tokens on it.
Action: Remove a resource token fom this unit to gain 1 power until the end of the turn (limit once per turn).
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#68 Isha's Gaze (High Elf SUpport) 0-H
Attachment. Spell.
Attach to a target unit.
Whenever a unit is healed, attached unit gains 1 power until the end of the turn.
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#69 Banish (High Elf Tactic) 3-HH
Action: Return one target unit without any Attachment cards on it to its owners hand.
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#70 Iron Boyz (Orc Unit) 3-O
1/3. Warrior.
Toughness 1.
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#71 Grimgor's Spike (Orc Support) 1-OO
Attachment. Weapon.
Attach to an orc unit.
If attached unit is defending alone, destroy all attacking units when they take combat damage this phase.
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#72 Swarm 'Em (Orc Tactic) X-OO
Action: Deal X damage to one target defending unit, where X is the number of units and developments in your battlefield.
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#73 Great Unclean One (Chaos Unit) 6-CCCC
4/6. Daemon.
Battlefield. Action: Sacrifice a corrupt unit to give this unit 1 power until the end of turn.
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#74 Hellcannon Reserves (Chaos Support) 4-CC
1/0. Siege.
Kingdom. Whenever a tactic you play deals damage to one or more targets, deal an additional damage to each target.
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#75 Offering of Blood (Chaos Tactic) 0-CC
Action: Sacrifice a unit. If you do, deal 1 damage to each section of each opponents capital.
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#76 War Hydra (Dark Elf Unit) 5-D
2/1. Creature.
Place 5 resource tokens on this unit when it enters play.
Action: REmove a resource token from this unit to cancel 1 damage assigned to it. Then add 1 resource to your pool.
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#77 Reaper Bolt Thrower (Dark Elf Support) 2-DD
Siege.
Battlefield. Action: Spend 2 resources to deal 2 indirect damage to each opponent. (Players assign their own indirect damage.)
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#78 Caught the Scent (Dark Elf Tactic) 2-DDD
Play during your turn.
Action: Look at one target opponent's hand. You may choose and discard one card from that hand.
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#79 Unique: Deathmaster Sniktch (Neutral Unit) 4
2/2. Hero. Skaven.
Limit one hero per zone. Destruction only.
Action: Corrupt this unit to destroy one target unit with fewer remaining HPs than the number of skaven cards in play.
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#80 Juvenile Wyvern (Neutral Unit) 4
1/2. Creature.
Destruction only.
When Juvenile Wyvern defends, it deals its combat damage to all attacking units. | |
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Mister Mask Aide de camp
Localisation : Lille Messages : 398
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 9:40 | |
| #79 Unique: Deathmaster Sniktch (Neutral Unit) 4 2/2. Hero. Skaven. Limit one hero per zone. Destruction only. Action: Corrupt this unit to destroy one target unit with fewer remaining HPs than the number of skaven cards in play. aïe #64 Viligant Elector (Empire Unit) 3-EE 1/3. Warrior. Quest. Action. Spend 1 resource to attach this unit to a target unit. It then counts as an Attachment with the text "Attached unit is destroyed at the end of it's controller's turn." ouille | |
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Elyandel Piétaille sacrifiable
Age : 47 Localisation : Gardanne (13) Messages : 286
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 9:55 | |
| Sympa la liste des cartes !
Il y a des trucs bien sympa pour tout le monde, ça donne plein d'idée de deck pour les utiliser.
Effectivement le jeu Skaven prend encore de l'ampleur. | |
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juzam Roi des Belges 2018 Champion de France 2013 Seigneur de Guerre 2012
Age : 43 Localisation : Noisiel (77) Messages : 3342
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 10:02 | |
| - Mister Mask a écrit:
- #74 Hellcannon Reserves (Chaos Support) 4-CC
1/0. Siege. Kingdom. Whenever a tactic you play deals damage to one or more targets, deal an additional damage to each target. Dommage que ça ne marche que pour les tactics parce que du coup ça me parait cher. - Mister Mask a écrit:
- #63 Reclaim the Hold (Dwarf Quest) 0-DD
Quest: After a card you control leaves play, you may discard 1 resource token from this card to place that card into its current zone as a development instead of discarding it. Quest: Forced: Place 1 resource token on this card at the beginning of your turn if a unit is questing here. Maintenant on voit tout l'intérêt d'avoir une carte qui remonte les développements Surtout avec "Viligant Elector" Le kill recyclable | |
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Mister Mask Aide de camp
Localisation : Lille Messages : 398
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 10:09 | |
| Ouais, Reclaim the Hold + Abandoned Mine, c'est quand même un peu lourd à mettre en place je trouve, mais la mécanique est bonne.
Pour Hellcannon Reserves, ça parait cher mais c'est normal, c'est parce que c'est cumulatif, ce serait devenu beaucoup trop fort sinon. | |
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Elyandel Piétaille sacrifiable
Age : 47 Localisation : Gardanne (13) Messages : 286
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 10:24 | |
| Pour le "Hellcannon Reserves" ils parlent de cible et pas d'unités.
Donc effectivement la liste des tactiques qui fonctionne doit être plutôt limité pour l'instant.
Flames of Tzeentch, Blood for the Blood God pour ce qui existe en vf. | |
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juzam Roi des Belges 2018 Champion de France 2013 Seigneur de Guerre 2012
Age : 43 Localisation : Noisiel (77) Messages : 3342
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 10:25 | |
| - Mister Mask a écrit:
- Ouais, Reclaim the Hold + Abandoned Mine, c'est quand même un peu lourd à mettre en place je trouve, mais la mécanique est bonne.
C'est pas faux (et j'ai compris... ) - Citation :
-
Pour Hellcannon Reserves, ça parait cher mais c'est normal, c'est parce que c'est cumulatif, ce serait devenu beaucoup trop fort sinon. J'avais pas percuté que c'était cumulable... Dans ce cas effectivement, heureusement que ça coute assez cher. Mais bon il n'y a pas encore énormément de tactique faisant des dégâts donc à voir. | |
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soukata J'ai vu de la lumière, je suis rentré
Messages : 40
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 10:37 | |
| Les rats ca va vraiment etre un vieux drame. Enfin je m en fou je joue rat ^^ | |
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yannou Chair à canon
Age : 49 Messages : 209
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 13:46 | |
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don lopertuis Réformé
Age : 48 Localisation : Laval Messages : 50
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 15:24 | |
| Il est vrai qu'il a de quoi monter un bon deck rats avec tout cela. J'espère seulement qu'il y aura un peuple neutre pour le côté de l'ordre dans le prochain cycle d'extensions, j'adorerais pouvoir défoncer de l'halfling ! Don Lopertuis | |
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Fenrir Porte Etendard de l'Unité
Age : 42 Localisation : Paris Messages : 746
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Mer 3 Mar 2010 - 15:33 | |
| On est plusieurs a espérer du sylvain ou du bretonnien, je pense... Mais j'ai pas souvenir de quoi que ce soit d'officiel A noter que le vrai problème des rats, c'est qu'il y avait déjà largement de quoi monter un bon deck avant... Ça a un léger gout d'L5R tout ça... | |
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Katagena Diplomate d'Athel Loren
Age : 41 Localisation : Nantes Messages : 1069
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 4 Mar 2010 - 10:46 | |
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Fenrir Porte Etendard de l'Unité
Age : 42 Localisation : Paris Messages : 746
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 4 Mar 2010 - 11:07 | |
| Ou "comment protéger la capitale d'une perte de 4" Sympa comme carte : autant pour son faible coût que pour sa capa | |
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Elyandel Piétaille sacrifiable
Age : 47 Localisation : Gardanne (13) Messages : 286
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 4 Mar 2010 - 11:36 | |
| Comme souligner sur le Forum FFG, le terme "next damage assigned" s'il est exact fait que c'est impossible d'assigné 2 dégâts à cette unité puis de la sacrifier pour protèger la capitale car les autres potentiels dégâts ont déjà été assigné.
Même en réponse à l'assignation (je ne crois pas que ça soit possible en plus) les flagellans serai sacrifiés avant que des dégâts leur soit assigné.
Donc ça serai une unités qui est capable d'encaisser 2 dégâts à la capitale à partir de n'importe où pour 1. A comparer au paysans qui encaisse 3 pour 0 mais uniquement dans leur zone et uniquement s'il ne sont pas corrompu. | |
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Mister Mask Aide de camp
Localisation : Lille Messages : 398
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 4 Mar 2010 - 11:46 | |
| ouais c'est encore sujet à interprétation. on peut le comprendre comme les 2 prochains dommages qui ont déjà été assignés. pour moi je l'avais compris comme ça, mais ça reste une carte très moyenne. même si Juzam va encore nous pondre une combo de la mort avec des cartes qui vont en développement, et qu'on récupère tous les tours | |
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kanevan Chair à canon
Age : 36 Messages : 171
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 4 Mar 2010 - 12:44 | |
| Pour que ceux qui travaillent dur puissent la voir eux aussi =D | |
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Mister Mask Aide de camp
Localisation : Lille Messages : 398
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 4 Mar 2010 - 13:34 | |
| "Like Peasant Militia, a similar Empire meat-shield from the Core Set, these units have no power, only defense. But whereas the Peasant Militia is good for taking care of three incoming damage, the Flagellants can take four... if you manage their timing correctly.
Imagine you’ve been hit for four damage in a zone in which the Flagellants are defending. During the “Assign Damage” Phase, place two damage on them. This will kill them, but not until the “Apply Damage” Phase... so you can place the other two damage on your capital. Now, in the action window between these two phases, sacrifice the Flagellants. They go away, taking their two damage with them (they’d have died anyway, but this way you benefit), and you get to remove the two damage you just assigned to your capital as a result of their card effect! Viola! Four points of damage have been averted."
Donc ça peut bien se sacrifier pour annuler les prochains dégâts sur la capitale même s'ils sont déjà assignés. | |
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Elyandel Piétaille sacrifiable
Age : 47 Localisation : Gardanne (13) Messages : 286
| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption Jeu 4 Mar 2010 - 14:00 | |
| D'où la discussion sur le forum FFG, car leur exemple ne marche pas dans l'absolu, la question à été posé officiellement. La phrase devrait être "the next 2 dealt damage" pour que cela fonctionne dans leur exemple.
Enfin on aura l'infirmation ou la confirmation bientôt. | |
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| Sujet: Re: The Deathmaster’s Dance - 4ième Pack du Cycle Corruption | |
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