| ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules | |
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Maxliger Seigneur de Guerre 2014
Age : 46 Localisation : Isère Messages : 792
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Ven 21 Juin 2013 - 13:19 | |
| ce qu'on a essayé hier c'est 2 équipes de 2 joueur avec les règles Magic, à savoir chaque équipe joue en même temps le duo débute son tour en même temps, pioche en même temps, etc... et attaque commune sur une seule zone possible par tour => l'impact du démarrage est énorme, imaginez un duo de deck rush, en 2 tours un joueur est éliminé ou un duo controle voila ce que je suggérerai en attendant appliquer les règles classiques mais en cas d'équipe, les joueurs de chaque équipe joue de manière alterné 1er joueur équipe A, puis 1er joueur equipe B, puis 2eme joueur equipe A, puis 2eme joueur équipe B à voir si vous souhaitez augmenter le nombre de PV des zones de la capitale parce que l'élimination arrive très très vite et seul à défendre contre 2 c'est ingérable (12 PV par exemple) de toute facon c'est pas en un poste qu'on va résoudre ce sujet | |
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Kasavate J'ai vu de la lumière, je suis rentré
Messages : 28
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Ven 21 Juin 2013 - 19:54 | |
| Ou alors du chacun pour sa pomme en limitant les interactions ? | |
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ROSEBUD Réformé
Age : 56 Localisation : LA ROCHELLE Messages : 107
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Ven 21 Juin 2013 - 22:15 | |
| C'est ce qu'on fait à 3 joueurs, mais le jeu s'arrête lorsqu'un joueur a perdu et le gagnant est celui qui a le plus de points de vie sur sa capitale ! Cela permet de ne pas s'acharner sur le plus faible et les alliances deviennent plus subtiles ! | |
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chaodiz-padre Comte Électeur de Lyon
Age : 43 Localisation : Lyon Messages : 862
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Ven 21 Juin 2013 - 22:19 | |
| Je pense qu'une alternative intéressante, serait que l'on ne peut pas attaquer le même joueur 2 tours d'affilés. Stratégiquement, ça change pas mal de chose. A tester... | |
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Lilian Porte Etendard de l'Unité
Age : 47 Localisation : Rueil-Malmaison Messages : 708
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Mer 3 Juil 2013 - 19:01 | |
| Les spoilers de Cataclysme :
FULCRUMS
Dreadfire Portal (1 Dominance) Forced: When this fulcrum is channeled, destroy the unit channeling here and steal 1 dominance from target player.
Witchfate Tor (1 Dominance) Forced: When this fulcrum is channeled, corrupt target unit.
Balewind Vortex (1 Dominance) Forced: When this fulcrum is channeled, deal 2 uncancellable indirect damage to each opponent. Damage must be assigned to units first, if able.
Lair of the Astromancer (1 Dominance) Forced: When this fulcrum is channeled, target player gains 2 resources. Another target player draws 2 cards.
The Eternity Stair (1 Dominance) Forced: When this fulcrum is channeled, each unit in your battlefield gains 1P.
Magewrath Trone (2 Dominance) Forced: When you take control of this fulcrum, lose 1 dominance.
EMPIRE
Solomon Pomer (Unique Unit 4***, 1P, 3HP) Hero. Warrior. Limit 1 Hero per zone. Battlefield only. This unit gains 1P for each of your unburned zones.
Ostland Bowmen (Unit 2**, 1P, 1HP) Warrior. Counterstrike 1. This unit can defend any unburned zone if you are not attacking.
Holy Defender (Unit 1**, 0P, 2HP) Priest. Action: When this unit defends, the attacking player must spend 1 resource or cancel the attack.
Fervent Disciple (Unit 3*, 1P, 3HP) Priest. If this zone is not burning, this unit deals +2 damage in combat.
Luminark of Hysh (Support 3*, 2P) War Machine. If this zone is burning, this card loses 2P.
Garrisoned (Support 1*, 0P) Attachment. Condition. Attach to target unit. If this zone is not burning, attached unit deals +2 damage in combat.
Pantheon Prayer (Tactic 2**) Action: Up to X target units gain Counterstrike 2 until the end of the turn. X is the number of your unburned zones.
Mercy of Shallya (Tactic 1**) Action: Return target unit that left play this turn from your discard pile to your hand. Other players may spend 1 resource to copy this effect (choosing a new target).
DWARFS
Thane of Karak Norn (Unique Unit 4**, 2P, 4HP) Hero. Warrior. Limit 1 Hero per zone. Toughness 2. This unit gains 2P and may attack from any zone while one of your zones is burning.
Hammersmith (Unit 1*, 1P, 1HP) Engineer. Kingdom Only.
Grudge Keeper (Unit 3*, 1P, 3HP) Warrior. Battlefield. Action: When this unit enters play, put a Dwarf support card into play from your hand in your battlefield.
Standard Bearer (Unit 2*, 0P, 4HP) Elite. Warrior. Toughness 1. While this unit is attacking, combat damage must be assigned to copies of "Standard Bearer" before it is assigned to other attacking units.
Ancestral Engravings (Support 4**, 2P) Fortification. Rune. Action: When this zone is attacked, this card becomes a unit with 4 hit points (and retains its power) until the end of the phase. It also counts as a support card.
Hall of Heroes (Support 2*, 1P) Building. Action: When one of your Dwarf units leaves play, target unit gains 1P until the end of the turn.
Ribbons of Iron (Tactic 0**) Action: Until the end of the turn, target unit gains 2P for each of your burning zones.
The Last Oath (Tactic 0**) Action: Until the end of the turn, when target Dwarf unit you control leaves play, deal damage equal to its power to one targe unit controlled by each opponent.
HIGH ELVES
Lirdir (Unique Unit 4**, 2P, 4HP) Hero. Mage. Limit 1 Hero per zone. Action: When you heal a unit, that unit gains 1P until the end of the turn.
Iron-talon Eagle (Unit 2*, 1P, 2HP) Creature. Action: Return this unit to its owner's hand. You cannot return more than 1 card with the title "Iron-talon Eagle" to your hand each turn.
Bearer of Eight (Unit 3*, 1P, 3HP) Mage. Battlefield. Action: At the end of your battlefield phase, if this unit did not attack this turn, deal 2 indirect damage to each opponent.
Arcane Purifier (Unit 2**, 1P, 2HP) Mage. Action: When this unit enters or leaves play, heal all damage on target unit.
Infused Parapet (Support 2*, 1P) Fortification. Action: When this zone is attacked, cancel the next Action triggered by an opponent this phase.
Phoenix Talon (Support 1HEHE, 0P) Attachment. Weapon. Attach to target High Elf unit. Attached unit deals +3 damage in combat while defending.
Reprimand (Tactic X***) Action: Put target unit on the bottom of its owner's deck. X is the printed cost of that unit.
Arcane Instinct (Tactic 0**) Spell. Action: Cancel an Action just triggered that targets an opponent's card.
CHAOS
Lord of Khorne (Unit 3**, 1P, 3HP) Warrior. This unit deals +1 damage in combat for each burning zone.
Bloodcrusher (5***, 3P, 5HP) Daemon. Lower the cost to play this unit by 1 for each burning zone.
Spelltwister (3*, 1P, 1HP) Sorcerer. Action: When a zone burns, corrupt all units in target corresponding zone.
Plaguebearer (2*, 1P, 2HP) Warrior. Action: When this unit enters play, search the top 5 cards of your deck for a Mutation or Disease card, reveal it, and add it to your hand. Shuffle the deck.
Rift of Chaos (Support 3**, 1P) Rift. This card gains 1P for each burning zone.
Serpent's Strength (Support 0**, 0P) Mutation. Attachment. Attach to target Chaos unit. Attached unit deals +1 damage in combat for each burning zone.
Chosen of the Gods (Tactic 2**) Action: Target opponent chooses a zone controlled by another player with no burned zones, if able. Burn that zone.
Seeds of Chaos (Tactic 1***) Action: Target player sacrifices a unit he controls. Then that player may discard 1 card from his hand to copy this effect (choosing a new target).
ORCS
Makka Greenfist (Unique Unit 3***, 1P, 3HP) Hero. Shaman. Limit 1 Hero per zone. This unit gains 3P while attacking a damaged zone.
Redface Zappa (Unit 1**, 1P, 2HP) Orc. Shaman. Battlefield only. This unit enters play with 1 damage on it.
Spirit Speaka (Unit 3***, 2P, 1HP) Orc. Shaman. Orc only. When you burn a zone during an attack, you may put this unit into play from your hand (in any zone).
Towersmasha (Unit 5***, 3P, 5HP) Elite. Battlefield. Action: When you burn a zone during an attack, destroy target support card in the burned zone.
Big Guns (Support 2**, 0P) Condition. Battlefield. Each attacking Orc unit deals +1 damage in combat.
Pillaged Village (4*, 2P) Building. Orc only. When you burn a zone during an attack, you may put this card into play from your hand (in any zone).
Warlord Go Smash (Tactic 3**) Action: Until the end of the phase, all non-Attachment support cards in defending zones become units with 2 hit points (each card retains its power) with the text "This unit must defend, if able." Each card also counts as a support card.
Warlord Be Smart (Tactic 3**) Action: Until the end of the turn, double all combat damage assigned to target opponent's capital as it is being assigned.
DARK ELVES
Lord of Ironfrost (Unique Unit 4***, 2P, 4HP) Hero. Limit 1 Hero per zone. While this unit is attacking a player with no resources or with no cards in his hand, units cannot defend.
Crimson Brides (Unit 2*, 1P, 2HP) Witch Elf. Action: Sacrifice this unit to discard 1 card at random from each opponent's hand.
Brave Volunteers (Unit 3***, 1P, 2HP) Raider. Scout. Battlefield. You can declare this unit as an attacker when another player attacks (if you are not defending).
Atharti Night Maidens (Unit 3*, 1P, 3HP) Witch Elf. Action: When a unit of cost 2 or less enters play, attach this unit to it. This unit then counts as an Attachment support card with the text "Take control of attached unit and move it to your corresponding zone."
Corsair Tower (Support 2*, 1P) Building. Action: When a card is discarded from an opponent's hand, discard the top card of that player's deck.
Dark Covenant (Support 1***, 0P) Hex. Attachment. Attach to target unit. If a card would be discarded at random from the hand of attached unit's controller, you may instead look at that hand and choose and discard 1 card.
Morathi's Gift (Support 1**, 0P) Attachment. Creature. Attach to target Dark Elf unit. Attached unit gains Scout.
Shattered Thought (Tactic 1***) Action: Choose a target unit. Target unit's controller must either discard cards from his hand equal to that unit's power or sacrifice that unit.
NEUTRALS
Fickle Sellswords (Unit 1, 2P, 2HP) Warrior. Battlefield only. Action: Spend 1 resource to take control of this unit and move it to your corresponding zone. Any player may trigger this effect.
Remote Monastery (Support 3, 1P) Building. Limited. While this card is the only non-Attachment support card in this zone, it cannot be targeted by card effects and gains 1P.
Warpstone of Turmoil (Support 1, 1P) Warpstone. Forced: When this card enters play, target opponent draws 2 cards.
Arcane Orrery (Support 2, 1P) Item. Each player cannot play or put into play more than 1 card with the same title each turn.
Reinforcements (Tactic 0) Play only if you have more burning zones than any opponent. Action: Reveal the top 5 cards of your deck. Put one revealed unit that matches the affiliation of your capital into play (in any zone). Shuffle your deck.
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juzam Roi des Belges 2018 Champion de France 2013 Seigneur de Guerre 2012
Age : 43 Localisation : Noisiel (77) Messages : 3342
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Mer 3 Juil 2013 - 19:33 | |
| Mais il y a du bon dans tout ça... J'espèrais un peu mieux des cartes Chaos en voyant les cartes ordres, mais c'est pas si mal pour du multi, là où je trouve que les autres sont juste bien, multi ou pas... | |
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Budmilka Comte Électeur de Paris - Seigneur de Guerre 2011 et 2013
Age : 40 Localisation : Créteil (94) Messages : 3237
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Mer 3 Juil 2013 - 20:59 | |
| Hors multi, les cartes sont pas terribles (Le plaguebearer s'en sort un peu). Par contre en multi ce sera pas la même... | |
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Ellyrik Comte Electeur de Metz
Age : 44 Localisation : Metz (57) Messages : 1020
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Mer 3 Juil 2013 - 22:12 | |
| c'est pas bien de spoiler un truc qui arrivera dans 2 mois j'étais au courant mais j'ai pas osé ^^ moi j'ai halluciné sur l'empire qui est plus intéressant en duel qu'en multi ! | |
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Shindo Porte Bannière monté de l'Armée
Messages : 1282
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Mer 3 Juil 2013 - 23:54 | |
| Ouch les orcs quand même. | |
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Lilian Porte Etendard de l'Unité
Age : 47 Localisation : Rueil-Malmaison Messages : 708
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 7:34 | |
| - Ellyrik a écrit:
- c'est pas bien de spoiler un truc qui arrivera dans 2 mois ;)j'étais au courant mais j'ai pas osé ^^
Je ne savais pas que cela pouvait géner des gens d'avoir des spoilers sur les futures cartes. A SdA : JCE je comprends dans les autres JCE je ne sais pas qui cela ennui. | |
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Ellyrik Comte Electeur de Metz
Age : 44 Localisation : Metz (57) Messages : 1020
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 8:54 | |
| @Lilian : Moi ça me dérange pas mais les autres je sais pas, dans le doute... Mais bon ça ne serait pas resté longtemps secret
Dernière édition par Ellyrik le Jeu 4 Juil 2013 - 9:00, édité 1 fois | |
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Ellyrik Comte Electeur de Metz
Age : 44 Localisation : Metz (57) Messages : 1020
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 9:00 | |
| - Shindo a écrit:
- Ouch les orcs quand même.
c'est-à-dire??? moi j'aime pas trop leur mécanique mais je pense ptet trop duel et pas multi. Avoir des bonus quand une zone est en flammes : c'est dommage on en aurait eu besoin avant :\ Des cartes trop chères avec des effets dépendant du succès de l'attaque :s Je ne retiens que les 2 cartes pas chères : Big gunz ( 40K?) et le chaman Mêmes remarques pour le chaos d'ailleurs | |
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juzam Roi des Belges 2018 Champion de France 2013 Seigneur de Guerre 2012
Age : 43 Localisation : Noisiel (77) Messages : 3342
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 9:18 | |
| Je comprends que les cartes soient orienté multi, mais je ne comprends pas bien les cartes ordre alors (et surtout Empire) qui sont forte en multi mais sont surtout utile en duel. Les cartes destructions n'ayant pas beaucoup d'interet (sauf quelque exception) en duel... Quoi que les EN peuvent faire des truc bien chiant en duel aussi... Voyons les choses du bon coté, on pourra faire des deck duel et multi en destrution sans trop utilisé les mêmes cartes...
Dernière édition par juzam le Jeu 4 Juil 2013 - 9:32, édité 1 fois | |
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Maxliger Seigneur de Guerre 2014
Age : 46 Localisation : Isère Messages : 792
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 9:24 | |
| merci des infos, y a du bon quand même j'aime beaucoup les cartes EN perso | |
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Shindo Porte Bannière monté de l'Armée
Messages : 1282
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 9:42 | |
| @Ellyrik ba disons que les 4 dernières cartes sont très fortes dans du jeu rush en duel, Big Guns, Pillaged Village, qui permet de faire de la destruction de zone à l'arrache en début de game tout alimentant rapidement ZQ/ZR et les deux warlord.
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Ellyrik Comte Electeur de Metz
Age : 44 Localisation : Metz (57) Messages : 1020
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 10:21 | |
| @Shindo : alors effectivement les 2 cartes orc qui se posent gratos quand on brûle une zone peuvent permettre de donner le second souffle nécessaire à l'assaut suivant. Par contre ça suppose que ces cartes sont mortes tant qu'on n'a pas brûlé la zone et qu'on n'a pas beaucoup développé le board. Donc si on fait pas la zone on se retrouve avec une pioche minable et une main quasi vide ou pleine de cartes mortes (car trop chères à jouer). C'est un pari risqué (qui a dit gambit?), à voir si on peut fiabiliser ça. | |
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juzam Roi des Belges 2018 Champion de France 2013 Seigneur de Guerre 2012
Age : 43 Localisation : Noisiel (77) Messages : 3342
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 10:40 | |
| En même temps, si tu ne brules pas une zone rapidement avec un deck rush, c'est que tu as perdu... | |
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Ellyrik Comte Electeur de Metz
Age : 44 Localisation : Metz (57) Messages : 1020
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 10:59 | |
| - juzam a écrit:
- En même temps, si tu ne brules pas une zone rapidement avec un deck rush, c'est que tu as perdu...
Oui mais là on parle de commencer la partie avec une ou deux cartes mortes et ne pas ou peu développer sa quête de ce fait ! C'est un peu se tirer une balle dans le pied, à moins d'être sûr de faire une zone avec 6 cartes en main de départ | |
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juzam Roi des Belges 2018 Champion de France 2013 Seigneur de Guerre 2012
Age : 43 Localisation : Noisiel (77) Messages : 3342
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Jeu 4 Juil 2013 - 11:06 | |
| Je comprends ton point de vue, mais je pense que ça peut être une bonne alternative. Par exmple dans le jeu rush que j'ai fait à mon frère, il n'y a quasiment que Squig pen qui sera joué en quest. Le problème est que s'il ne le tire pas, il s'essoufle rapidement, avec ce genre de carte, ça donne une alternative et permet de relancer le jeu. Après faut pas blinder le jeu avec des cartes comme ça, sinon effectivement, c'est la loose. Pour moi 2 fois cette carte + 3 squig pen laisse une bonne marge. | |
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egrimm Comte Electeur de Rennes Champion de France 2014
Localisation : rennes Messages : 1412
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Mar 9 Juil 2013 - 18:59 | |
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Marconius Aide de camp
Age : 45 Localisation : Toul (54) Messages : 478
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Ven 19 Juil 2013 - 21:58 | |
| Ayé : sortie annoncée sur FFG ! | |
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chaodiz-padre Comte Électeur de Lyon
Age : 43 Localisation : Lyon Messages : 862
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Ven 19 Juil 2013 - 23:41 | |
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Marconius Aide de camp
Age : 45 Localisation : Toul (54) Messages : 478
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Sam 20 Juil 2013 - 10:33 | |
| Normal FFG et partenaire avec Edge Espagne et Edge France n'est qu'une filiale de Edge Espagne en fait | |
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chaodiz-padre Comte Électeur de Lyon
Age : 43 Localisation : Lyon Messages : 862
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Sam 20 Juil 2013 - 10:56 | |
| Oui, mais ça me fait me poser quelques questions quant à certaines réponses apportées par la filiale alors.
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Marconius Aide de camp
Age : 45 Localisation : Toul (54) Messages : 478
| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules Dim 21 Juil 2013 - 11:49 | |
| Ah ça ... | |
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| Sujet: Re: ET VOILA !!!Cataclysm!! Multiplayer rules | |
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